Seks je...
 

Hafner Mateja, Ihan Alojz:
PREBUJANJE: Psiha v iskanju izgubljenega Erosa – psihonevroimunologija
 
 
 
 
 
 
« Na seznam vseh člankov

Redno uživanje oreščkov v povezavi s stopnjo umrljivosti

V nadaljevanju vam predstavljamo izsledke študije, ki je bila objavljena v publikaciji The New England Journal of Medicine, novembra 2013, in se nanaša na ugotavljanje povezave med uživanjem oreščkov in stopnjo splošne umrljivosti ter umrljivosti, vezano na določeno bolezensko stanje.

Študija je zajemala ugotavljanje povezave med vnosom oreščkov in stopnjo umrljivosti na primeru dveh velikih vzorcev, in sicer 76464 medicinskih sester (študija je zajemala obdobje med 1980-2010) ter 42498 moških v zdravstvenih poklicih (študija je zajemala obdobje od 1986-2010), ki so ju izvedli v Združenih državah Amerike.  Iz vzorca so izločili vse posameznike z rakavimi in srčnimi obolenji. Vnos oreščkov so zabeležili na začetku obeh študij ter kasneje vsake 2 do 4 leta.

Oreščki so bogati z nenasičenimi maščobnimi kislinami, vlakninami, vitamini, minerali, antioksidanti ter fitosteroli. Kot so že klinična opažanja nakazovala ima vnos oreščkov blagodejne učinke na koronarna srčna obolenja in vzorčne biomarkerje (holesterol v krvi). Na osnovi teh opažanj je bila potrjena ugotovitev, da uživanje oreščkov (43 g dnevno) kot del prehrane z manj maščobami, zmanjšuje tveganje za srčno-žilna obolenja. Poleg tega jih povezujejo z zmanjšanim tveganjem za pojav diabetesa tipa II, metabolnega sindroma, raka črevesja, zvišanega krvnega pritiska, žolčnih kamnov in vnetnih obolenj.

Tekom trajanja študije so prehranski vnos merili z uporabo validnih prehranskih vprašalnikov. Lestvica se je nanašala na vprašanje kako pogosto so udeleženci tekom tekočega leta jedli oreščke in je vsebovala 9-stopenjsko lestvico (nikoli ali skoraj nikoli; enkrat do trikrat na mesec; enkrat tedensko; dva do štirikrat tedensko; pet do šestkrat tedensko; enkrat dnevno, dva do trikrat dnevno; štiri do šestkrat dnevno; več kot šestkrat dnevno;).

V 30 letih spremljanja študije medicinskih sester,  jih je umrlo 16200. V študiji moških zdravstvenih delavcev so beležili 11229 smrti. Analize rezultatov kažejo pomembno korelacijo med pogostostjo vnosa oreščkov in stopnjo umrljivosti v obeh vzorcih. Multivariantna analiza je pokazala povečano tveganje za obolenja, ki so glavni vzrok umrljivosti modernega časa, v primeru neuživanja oz. manj pogostega uživanja oreščkov.

Če povzamemo, so posamezniki, ki so pogosteje jedli oreščke dosegali višjo starost, imeli manjši indeks telesne mase, dosegali boljše rezultate pri fizični aktivnosti, pogosteje jedli sadje in zelenjavo ter beležili manjši odstotek v skupini kadilcev.

Natančneje je študija beležila višjo umrljivost med tistimi, ki niso uživali oreščkov oz. le redko. Za primer: v tem času je umrlo 1746 oseb, ki so uživali oreščke pet ali večkrat tedensko; ter 10287 oseb, ki so uživali oreščke manj kot enkrat tedensko. Podobni rezultati so tudi znotraj skupin specifičnih bolezenskih stanj, ki so bila razlog za smrt (rak, srčnožilna obolenja, srčni infarkt, možganska kap, respiratorna obolenja, nevrodegenerativna obolenja, infekcije, ledvična obolenja, diabetes in drugi vzroki).

Študija tako zaključuje, da so v dveh velikih vzorcih sodelujočih odkrili pomembno povezavo, ki je odvisna tudi od frekvence uživanja oreščkov, med vnosom oreščkov in stopnjo umrljivosti. V primerjavi s tistimi, ki niso uživali oreščkov, so med posamezniki, katerih oreščki so bili dnevno na jedilniku, beležili  20% nižjo stopnjo umrljivosti. In to v vseh glavnih skupinah obolenj, ki so bila vzrok za smrt; torej srčna obolenja, rak in respiratorna obolenja.

Prav tako študija ovrže namige, da redno uživanje oreščkov vodi v pridobivanje telesne teže. Na primeru obeh vzorcev,  je bil povečan vnos oreščkov povezan z manjšim pridobivanjem telesne teže, manjšim obsegom trebuha ter zmanjšanim tveganjem za debelost.

Rezultati študije podpirajo zdravilne učinke rednega uživanja oreščkov za zmanjšanje tveganja pojava različnih kroničnih obolenj. Hranila, ki jih najdemo v oreščkih, kot so nenasičene maščobne kisline, proteini, vlaknine, vitamini, minerali in fitokemikalije; imajo varovalno funkcijo v primeru srčno-žilnih, rakavih in vnetnih obolenj.

Bao Y, Han J,  Hu FB, Giovanucci EL,, Stampfer MJ,, Willett WC,,Fuchs CS,. Association of Nut Consumption with Total and Cause-Specific Mortality. The New England Journal of Medicine 2013; 369:21.

Ustvarjalni managerKronične bolezniDieta z izgorevanjemPsihosintezaRekreacija in šport
Citat meseca: Albert Einstein: Intuicija je sveti dar, razum je njen sluga. Zgradili smo družbo, ki ceni sluge in je pozabila dar.